lørdag den 29. september 2018

Måltidskasse uge 39

Har nu været igennem endnu en uge med byg selv måltidskasse fra Nemlig.com

Alt var fint og alle ting var med denne gang.

 Mandag skulle Fruen og jeg til koncert i store Vega og høre Rick Astley, men kunne godt når at få lavet og spist aftensmad.
Mandag : Laks med grillet grønt.. Det var sådan set nemt at lave, men det som grøntsagerne skulle pensles med , smagte så dårligt at jeg ikke brugte det. Den der skyr mandel creme , nej tak også.. Så den opskrift er smidt i skraldespanden... Vi spiste et par majs deller til, som har ligget i fryseren fra den først måltidskasse uge. De er gode .
 Tirsdag : Hakkebøf med kryddersmør , ovnkartofler og mormor salat.

Denne opskrift bad fruen mig om at sætte en stjerne ved * hun var vild med det hele.

 Efter opskriften skulle der ikke steges løg til bøfferne, men min famillie vil altså have blødeløg til deres hakkebøf...
 Som sagt så var dette ret en vinder og mormor salaten har været glemt for længe , det smagte så frisk og lækkert.
 Onsdag : BBQ-bøffer med coleslaw , kogte majs og kryddersmør.

Jeg lavede ovn kartofler til...
 Det smagte fint, men jeg er ikke så god til oksekød, kalvekød er mere mig, og den kryddersmør som der blev lavet til hakkebøfferne var helt klart bedre end denne her. Cole slav er altid godt.. men igen, den lavede jeg efter min opskrift, som er fra New yorker by harts blog.
 Torsdag : Pitabrød med kødboller og feta..

Torsdag løber op i 13 timers arbejde og vi kommer lidt sent hjem...  så vi tilpassede opskrifter , så sønnen kunne lokkes til at lave mad. Der for blev det ikke til deller, men kødet blev bare stegt på panden med krydderier.
 Det blev til en hel fin ret, og dejligt at sønnen fik lavet det hele klar til vi kom hjem.

Har bestilt endnu en måltidskasse - bygselv til uge 40.
Kyllingnuggets med krydert dip, ovnfritter og gnavegrønt.
Små farsbrød med feta og bulgur salat.
Nudelsalat med kylling, aspagers, sukkerærter, og brokkoli.
Mexikansk tærte med oksekød, peberfrugt og ost.

Har ikke beslutte mig for hvad vi skal have hvilke dage...endnu. Men glæder mig til at lave det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for et lille ord ...