mandag den 27. januar 2014

Fladbrød stegt på pande

Når vi er på ferie i det græske elsker vi at spise tatikki med fladbrød til. 

I går var så første gang vi selv forsøgte at lave nogle.

Havde set en opskrift på Mikkel Bækgaards madblog ( kan ikke finde ud af at ligge link ind via mobilen )

Lavede lidt om på opskriften, så skriver som jeg lavede dem.

4 dl hvedemel
1 1/2 dl vand
1 dl olivenolie
2 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
1 tsk tørret oregano ( som jeg knuste , så det blev helt fint )

Blandede det hele sammen med en ske og æltede det tilsidst med hånden.

Delte op i 8 lige store dele, som jeg rullede ud med kagerullen.

De blev stegt på varm pande med solsikke olie, stak huller i dem med en gaffel, dryssede med lidt groft salt undervejs.

Næste gang vil jeg forsøge med gær i stedet for bagepulver .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for et lille ord ...