mandag den 27. september 2010

Forloren Hare

Forloren hare.......

Var en ret jeg fik som barn, og som jeg ikke brød mig særlig meget om... Men man blir jo voksen.. eller det der ligner og har nogen gange brug for at maden er nem at lave og som kan passe sig selv .....
Så... jeg servere sørme Forloren hare for mine unger også , men de elsker det !!!

Har så også lavet en del om på den opskrift som min mor brugte .....

Det er lidt forskelligt om jeg bruge hakket flæskekød eller om det er hakket kalv & flæsk, det kommer an på hvad jeg lige har i fryseren........
Men...

Hakket kød,
1 æg,
lidt rasp,
lidt mere havregryn,
1-2 fint hakket rødløg,
2-3 fed hakket hvidløg,
salt , peper, barberqe krydderri, og græsk suvoliakki krydderri. ( nogen gange kommer jeg også lidt hakket oliven og feta i ).

Alt blandes og lægge i et ovnfast fad, formet som et fladt fransbrød. Rundt om det fordeler jeg 1 hakket rødløg, 2-3 hakket hvidløg, 1 dåse flået tomater fint hakket ( jeg køber altid hele flået tomater på dåse, gider ikke de dåser hvor de er forhakket, synes ikke der er andet end.. ender i ).

Drysser lidt mere af alle krydderrierne over, og tilsætter mælk evt lidt fløde ( men det er jo ikke godt for sidebenene ) så det ikke dækker farsen. På farsen lægger jeg så bacon i strimler...

Ind i en varm ovn på 200 gr ca 30-40 min..
 
Der til plejer vi at få kogte ris ,gulerødder og blomkål, eller brokkoli .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for et lille ord ...