onsdag den 27. oktober 2010

Lasagne... Det æælsker ungerne....

Og her bruger vi... Det som mange synes er total FY...
 Mennnnnn det er jo ikke hele sandhenden... For der bliver puttet noget mere i............

Laver som regl en stor portion så der er til 2 dage............ Det vil sige :
700-800 g hakket oksekød, helst med max 12 % fedt.
2 fint hakket rødløg
7-10 fedt fint hakket hvidløg
4-6 fint hakket eller grov revet gulerødder
1 fint hakket squash
Krydderier... tørret oregano og noget græsk pizza krydderi.
Og nogen gange også hakket tomater, men det... Gad jeg ikke lige i dag... Og.. ostesovs gider jeg vitterlige heller ikke stå og bikse med selv.......................
Det er hip som hap og det er den Lette eller denne her jeg bruger,,,,,,,,,, Kan ikke smage forskel...

 Starter med at brune kødet, tilsætte de hakkede løg , hvidløgne kommer først i lige inden det lægges i fad, og ellers gøre som der står på pakken, de hakkede gulerødder og squash kommer i bare lige 5 min inden det skal i fad...
Lægger altid lige et par skefulde "sovs" i fadet , inden det første lag lasagne plader bliver lagt...... Og så er det  bare om at bygge sig op ad.....

Slutter af med et sovse lag og drysser med revet ost...

Fruen vil helst have tomat salat til... Vi andre plejer at spise al græsk salat til, det bliver det dog ikke i dag, for mor klaphat har glemt at købe feta og oliven.... Og så lige en skrive flute til...................


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for et lille ord ...